کاربرد های زبان جولیا

جولیا با دارا بودن کامپایلر پیشرفته، اجرای همزمان موازی، دقت عددی و یک کتابخانه تابع گسترده ریاضی را فراهم می کند. زبان برنامه نویسی جولیا یک کتابخانه پایه(که عمدتا در جولیا نوشته شده است) و همچنین کتابخانه های متن باز زبان سی و فورترن را برای جبر خطی، تولید عدد تصادفی، پردازش سیگنال و پردازش رشته با هم ترکیب می کند. علاوه بر این، جامعه توسعه دهنده زبان برنامه نویسی جولیا با تعدادی بسته خارجی از طریق مدیریت بسته های جولیا به سرعت در حال گسترش کتابخانه‌های این زبان هستند. مهم‌تر از همه رایگان و متن باز بودن آن با این همه ویژگی است که شما میتوانید به راحتی از آنها استفاده کنید.

 

مالی و سرمایه گذاری

از FinTech تا RegTech، معامله‌گران الگوریتمی، مدیران صندوق، مدل‌سازان اقتصاد کلان، تحلیل‌گران و تنظیم کننده‌ها به صورت گسترده‌ای به جولیا روی آورده‌اند.

یادگیری ماشین و هوش مصنوعی

زبان برنامه نویسی جولیا، قدرتی بالا و انعطاف‌پذیری کاملی را برای تمام نیازهای کسانی که در حوزه یادگیری ماشین فعالیت دارند ارائه می‌دهد.

GPU ها

سرعت فوق العاده، قابلیت‌ها، انعطاف پذیری و ظرفیت‌های جولیا، آن را اولین انتخاب برای واحد پردازش گرافیکی(GPU) و دیگر ابرکامپیوترهایی می‌کند که از شتاب‌دهنده‌ها استفاده می‌کنند.

 

پردازش موازی

جولیا، ساخت‌های اولیه درونی را هم برای حافظه به اشتراک گذاشته شده و هم برای توزیع‌های موازی ارائه داده است.

علوم زیستی

ما معتقدیم که جولیا فقط زبانی برای آینده نیست بلکه زبانیست که چالش‌های کنونی را نیز با قدرت حل می‌کند. این زبان راه حلی مدرن برای مسائل مدرن است که به سادگی با جدیدترین چالش‌ها سازگار می‌شود. این دلیلی است که ثابت می‌کند چرا ما احساس می‌کنیم که جولیا انتخابی صحیح برای علوم زیستی در صنعت و پژوهش‌ها است.

انرژی

انرژی دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که جولیا را تبدیل به برترین انتخاب برای معامله، پیش‌بینی عرضه و تقاضا، شبکه مدیریت و غیره می‌کند.

بهینه سازی

شناسایی راه حل بهینه بیشتر اوقات نیازمند آنالیز میلیاردها سناریوی ممکن است. زبان برنامه نویسی جولیا طراحی شده تا عدم محدودیت تعریف مدل، تعیین پارامتر و بهینه سازی در یک زبان واحد سریعتر، ساده‌تر و بهتر بتواند محقق شود.


دولت

سرعت، عملکرد و سهولت استفاده‌ی جولیا باعث شد تا ناسا (NASA) ، بانک فدرال رزرو نیویورک و آزمایشگاه ملی وزارت انرژی ایالات متحده زبان برنامه نویسی جولیا را پذیرفته و استفاده کنند که این موضوع قدرت جولیا را میرساند.

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: